Ons Handels merk ;
De nuchterheid van het Noorden met een vleugje humor,
zorgt er voor dat het teveel aan emotie er uit gaat
en het geheel terug brengt zoals het bedoeld is.
Veel bedrijven zien hun leverancier als een citroen.
Je moet ze uitknijpen tot de laatste druppel, weggooien en een nieuw slachtoffer zoeken.
Maar heeft u wel eens stil gestaan bij het volgende ;
De kostprijs zelf is vele malen hoger dan de marge ;
De besparing op de kostprijs kunnen dus aanzienlijk groter zijn dan het "snijden" op de marge.
Dit bereiken we alleen door samen te werken met begrip voor elkaars mogelijkheden, wensen en omstandigheden. Eén manier is om gebruik te maken van de principes van prestatie inkoop, Best value procurement (BVP).
Bij prestatie-inkoop gaan we er vanuit dat je de beste partij zoekt voor een bepaalde opdracht. Degene die de opdracht het beste kan overzien en innoverend kan denken, denkt mee, begeleid en legt daardoor een reële prijs neer.
Door niet alleen op prijs te selecteren, is een gunstige prijs juist vaak wel het resultaat. Sterker nog bij bijna de helft van de gunningen gaat de beste kwaliteit zelfs samen met de laagste inschrijfprijs.
Dit werkt niet alleen bij zeer grote projecten, maar ook voor kleinere opdrachten is dit geheel of gedeeltelijk toepasbaar en werkt zeer motiverend voor beide partijen.
Uiteraard zijn er veel meer mogelijkheden om uw leverancier of opdrachtnemer, mee te laten denken.
Wij laten ons graag uitdagen om te onderzoeken welke meerwaarde uw leverancier of opdrachtnemer,
voor u kan betekenen.
Hoe denkt u over Prestatie inkoop ? Best value procurement (BVP)
Het is zeker weten geen “Inkoop trucje” of inkopen op KPI’s.